Måla egna giftfria träpärlor

Detta med giftfri förskola är bra men, jag känner att märkningen är lite väl mild. Hos de grossister vi får köpa in varor ifrån är det väldigt mycket plast som är ok för en giftfri förskola. Jag våndas varje gång jag får chansen att köpa in saker till mina dagbarn, jag vill ha så lite plast och otäcka ämnen som möjligt till mina barn, så klart. Jag frågar mig varje gång: Var finns de märken som välsorterade ekobutiker säljer??? Jag vill köpa det bästa när jag vet att det finns bättre alternativ, inte nöja mig med det som finns hos grossisterna. Om jag jobbar på att mitt privata hem ska vara en giftfri miljö måste ju verksamheten som bedrivs i mitt hem också vara det.

Måla egna färgglada pärlor av trärena pärlor

Just nu vill jag kunna erbjuda barnen den motoriklärande pysslet pärla halsband. Att pärla med pärlor i olika färger och former berikar även färg och formseendet. Så klart finns det otroligt mycket plastpärlor i alla färger och former som är godkända men, att köpa dem går helt emot mina värderingar. Därför har jag köpt trärena pärlor i olika storlekar och målar dem själv med vattenfärger. Det tar lite tid men, det är det värt. 
Jag känner mig mer harmonisk och nöjd med mitt val och jag kan stoltsera med att vara en av de giftfriaste familjedaghemmen i kommunen. 
giftfria pärlor, giftfria pärlor till pysslet, träpärlor,

Liknande inlägg

Kommentera

Publiceras ej