Buskrosor och dagliljans blad i en skål.

Vädret har varit helt underbart idag, vi har nämligen brittsommar med sol och värme som ska hålla i sig några dagar.  Jackan har fått hänga kvar på galgen och bara en munkjacka har räckt. 
Värmen har idag fått mig att tänka tillbaka på alla fina buketterna jag gjort med blommor från min trädgård denna sommaren. Därför tänkte jag dela med mig av några idag. 

Titta, njut, minns och se framåt!

Digitalis/Fingerborgsblomma

Det blev både enkla och lite mer avancerade buketter med spiraltekniken jag lärde mig på blomsterbindningskursen jag fick nöjet att gå på i början av sommaren. 

Lejongap, Rosenskära, Kärleksört och daggkåpeblad.

Aster och Rosenskära.

Pion, Dagliljans blad och daggkåpeblad.

Tänk att detta kan bli en bukett.

Stor bukett med Rosenskära.



En förnimmelse av sommar, sommarbuketter,

Liknande inlägg

Kommentera

Publiceras ej