(null)

I tisdags kväll tog hela familjen bilen och åkte på blixtvisit hem till mina föräldrar på landet 1 timme bort. Vi kom dit klockan 19 åt en god middag. Sen lekte sonen med alla roliga leksakerna som finns där medan vi andra umgicks och hade en härlig tv-kväll. På morgonen gick jag upp 6:30 bara för att hinna att umgås lite till med mamma innan hon åkte till jobbet klockan 7:45. Klockan 8 var alla vakna och vi började fixa frukost till oss och pappa. Vi hann att umgås med pappa ända till 9:15 då han cyklade iväg till sitt jobb. 
En natt och intensivt men lugnt och härligt umgänge en kväll och en morgon, blixtvisit, helt underbart!

(null)
Kantareller

Då både jag och mannen var lediga dröjde vi oss kvar i några timmar till, gick ut med hunden, lekte mer med leksakerna och tog en svampletarrunda i skogen. 

(null)
Grankottar och kantarell

Vi hittade inte massvis men tillräckligt mycket för att min svampälskande man blev nöjd. 

(null)

Han brukar för det mesta bara förvälla dem med smör och så blev det denna gången också. 

Björnbär

Medan min man rensade och stekte kantareller var jag i föräldrarnas växthus och plockade med mig björnbär som det fanns hur många helst av. 

Squash och slanggurka

Jag hade även blivit lovad att ta med mig en squash och en slanggurka. Så härligt att kunna äta riktigt närodlade grönsaker. 

Vi konstaterade att denna onsdag kändes som att det var helg, så nu har vi bara två jobbdagar till nästa helg. Att försöka göra vardagarna med helglika är något vi verkligen ska jobba på för att få lugnet och känna lyxen. 

Blixtvisit hemma på landet, blixtvisit, kantarell, slanggurka, squash,

Liknande inlägg

Kommentera

Publiceras ej