(null)
Kortutmaning med ledorden "Jorden/Tellus/Earth/Världen"
 
Månadens kortutmaning bestämde min bror. Det blev en riktig utmaning med väldigt få förhållningar. Jag och svägerskan fick orden "jorden/tellus/earth/världen" att inspireras av. Vi fick även denna skiss nedan. Det bestämdes att kortet skulle vara den andra tillhanda senast den 20 september ( jag skickade mitt redan den 12/9).
 
Septembers skiss
 
Trots minimalt med förhållningar fick jag en idé direkt. Jag ville göra ett runt kort. Några dagar senare såg jag inspirationen till själva utseendet från ett annat kort. 
 
(null)
Cirkelformat kort

Jag ville skapa med vattenfärger en bakgrund som liknar jordklotet med mycket blått och några fläckar med grönt. 
 
(null)
 
Undra nu om min bror tycker vi hållt oss till hans förhållningar? 
Han tyckte båda var fina, fast mitt kort höll sig inte riktigt till förhållningarna utan var mer rymden/himlen. Jag som tänkte att man såg jorden från rymden...ja, ja, jag är nöjd i varje fall. 
 
Handgjord av Ellen
 
Svägerskan Ellens tolkning blev "Välkommen till världen". Vi hade tänkt lika gällande att få med ett jordklot och vilket fint hon gjort som är upphöjd och centrerad i den svarta lite större cirkeln bakom. 
Det är så inspirerande dessa kortutmaningarna för jag förundras alltid över hur olika våra slutresultat blir. 
 
Handgjord av Ellen
 
Tyvärr måste jag meddela att vi kommer lägga dessa utmaningar på is ett tag för att jobb, plugg, djur och samlevnad måste komma i första hand. Jag kan lova att att det inte kommer bli tomt på nya handgjorda kort här på bloggen utan jag kommer fortfarande att skapa men inte till ett speciellt tema och datum. Men vem vet vi kanske tar upp kortutmaningen tidigare än vad vi tror. Jag har redan en idé om nästa utmaning. Jag kan avslöja att det troligen kommer vara på temat "det är insidan som räknas"...
 


Handmade cards, Kortutmaning, september 2018, handgjorda kort,

Liknande inlägg

Kommentera

Publiceras ej