(null)
Egengjord müsli


Vi gör uteslutande egen müsli och det blir både billigare och godare eftersom man kan välja ingredienser utefter vad man själv tycker om. 2015 delade jag med mig av vårt första recept på egengjord müsli och det hittar du här
Mycket har hänt i våra liv sen 2015 då detta recept gjorde sitt intåg så därför har jag modifierat receptet där socker är utbytt till honung och rapsoljan till kokosolja. Helt enkelt ett lite nyttigare alternativ. 
Detta är ett helt nytt recept med bland annat smak av kanel och kardemumma, men man kan själv modifiera utefter sin smak. 

Du behöver:
Minst 5 dl havregryn
1,5 dl hackade nötter
2 dl kokosflingor
2 tsk kanel
0,5 tsk kardemumma 
1 nypa salt 
3 msk kokosolja
2 msk honung
1 dl vatten 
2,5 dl hackad torkad frukt (jag hade fikon och russin)

175 grader i mitten av ugnen i ca 30 min. 

Göra müsli tillsammans med barn

Att göra müsli är ypperligt bra tillsammans med dagbarnen och det är ju alltid roligt att få med sig lite hem. 
Sen är naturell yoghurt med egengjord müsli ett riktigt bra mellanmål. 

(null)
Egengjord müsli till mellanmål



Egengjord müsli, Müsli av bara sjysta produkter, müsli, recept,

Liknande inlägg

Kommentera

Publiceras ej