(null)
Grattiskort
 
Kreativiteten flödar i min pysselvrå för tillfället. Jag har nämligen tagit mig tid att pyssla. 
Att vara där mitt bland allt mitt pysselmaterial är helt underbart, det gör mig harmonisk och glad. 
Jag tror jag är inne i en kreativfas just nu för jag har även dekorerat om i hemmet, men detta får ni se i ett annat inlägg. 
 
(null)
 
Har jag inte en idé innan jag sätter mig  i pysselvrån börjar jag nästan alltid med att kolla i mitt skissblock eller på inspirationsbilder på andra handgjorda kort på nätet. Sen tar jag fram passande material. Ibland känner jag att jag har alldeles för mycket så det blir svårt att välja. När materialet är valt är det dags att skapa och sätta ihop. Till detta kort har jag valt att använda tre lager med vitt papper, kortbasen, träreliefad bakgrund och överst ett figurstansat. Allt fäst med 3D-kuddar. För att få lite färg på kortet valde jag att använda en liten bit grönt papper. Spets är alltid fint så en bit av det blev det oxå. 
 
(null)
 
För att inte bara ha en remsa av grönt valde jag att stämpla tre blommor och blad på det vita utstansade pappret. Blommorna målade jag gula och oranga med gröna blad. 
 
Tre lager av vitt, handgjort kort.
 
Det blev en bra kombination till den gröna remsan som jag stämplade grattis på och klippte ena kortkanten till en vimpel.  Spetsbiten klistrade jag fast under gröna remsan som jag stämplade grattis på. Sist satte jag dit en större tygbeklädd "brad" längst ut vid vingarna på gröna remsan.  Remasan klistrade jag sen direkt mot den utstansade biten. 
 
Handgjort grattiskort
 
Det blev till slut ett härligt Grattis-kort!
 
 
Grattiskort, Handmade cards, Tre lager med vitt, diy, handgjorda kort,

Liknande inlägg

Kommentera

Publiceras ej