Pop up-kort med paket

Idag är dagen vi väntat på sen förra året, det är nämligen "World Card Making Day".

Denna dag  är alltid första lördagen i oktober och har varit det ända sen 2006 då den instiftades. Tanken var väl att hjälpa till att sätta igång julkortssäsongen, men det är helt enkelt en dag för att fira det vi gillar mest. Ett roligt sätt att dela glädjen tillsammans med andra kortpysslare över hela världen.


(null)

Grattiskort

Denna fantastiska dag vill jag vis er min senaste passion, pop up-kort. 
Då mitt mantra för tillfället är "det är insidan som räknas" blev det en enkel framsida. 

(null)
Maskerade cirklar

Jag började med att maskera framsidan med olika stora cirklar av post-it. Sen applicerade jag turkos Destress ink över maskeringarna och på hela framsidan. 

(null)

Resultatet blir riktigt krispiga vita ringar på samma lager. 

(null)

Då detta kortet är ett Födelsedagskort stansade jag ut tre grattis i svart papper och klistrade ner över framsidan. Ett svart lite genomskinligt band klistrade jag om framsidan (bandkanterna på insidan döljs av pappret på insidan). Detta bar ursprungsidén, men det kändes som det fattades något så jag satte dit fem svarta halvpärlor i olika storlekar i olika storlekar. 

(null)

Jag rekommenderar alla att verkligen testa er fram med kladdpapper innan ni gör det på riktigt. Allt för att få det så som ni själva vill ha det. 
Jag valde att höra tre centrerade paket med ett större i mitten och två lite mindre på var sin sida. Stora paketet skar jag fyra cm och de mindre tre cm. 
Vik sen paketen åt motsatt håll och tryck till vecken ordentligt. 

Pop up-kort

Jag dekorerade paketen med turkosa pappersremsor med en rosett av sidenband. Ett turkost grattis stansades ut och turkosa cirklar infärgades med hjälp av schabloner, den andra delen av post-it:en. Så insidan blev tvärtemot framsidan. 

På bloggen har jag bara delat ett pop-up kort innan med Blommor






#wcmd2018, Födelsedagskort, Grattiskort, Handmade card, World card making day, handgjorda kort, pop up card, pop up kort,

Liknande inlägg

Kommentera

Publiceras ej