Toarullspyssel

På torsdag är det Alla Hjärtans Dag och denna dag är ett ypperligt tillfälle att sprida glädje. Att sprida glädje är något jag tycker är viktigt, både för mig själv och för mina medmänniskor. Därför pratar jag väldigt mycket om detta i mitt jobb, vi läser böcker om det, vi pratar om det som en del i att vara en bra kompis, i julas öppnade vi "Snällkalendern" och gjorde många glada i vår närhet. 


Pyssla med barn

Jag och barnen har på detta tema gjort kort med något så enkelt som att stämpla hjärtan med formade toalettpappersrullar. 
Det fungerade jättebra och var riktigt roligt för både liten och stor. 

Det ända man behöver är lite tjockare papper, toalettpappersrullar, tejp och färg att doppa rullen i. 
För att göra själva hjärtformen började jag med att platta till rullen och sen vika ena vecket innåt så att det bildar hjärtats två bågar. Sen är det bara att tejpa fast formen. 

(null)
Enkelt Alla Hjärtans Dag-kort



Alla hjärtans dag-pyssel med barn, DIY, alla hjärtans dag, barnpyssel, handgjorda kort, toalettpappersrulle,

Liknande inlägg

Kommentera

Publiceras ej