(null)
Rent och enkelt, CAS

Detta kort är gjort i stilen rent och enkelt eller som det heter på engelska clean and simple (CAS) med minimalt med material. Det är ett näst intill bara gjort på ett lager. Jag har lite svårt att låta det vara för platt, därav det upphöjda hjärtat. 

(null)
Kärlekskort

Jag började med att stämpla bakgrunden med en ljusbrun färg på hjärtana. Sen valde jag en text som jag stämplade i svart. Runtom texten stämplade jag små stjärnor. Sist stämplade jag ett hjärta med rött på vitt papper och klippte ut det. Då bakgrundshjärtarna är stämplade osymmetriskt valde jag att fästa det röda hjärtat symetriskt och rakt. Jag vek hjärtat lite lätt i mitten för att få upp bågarna från kortbasen för att de skulle hålla sig uppe valde jag att kristra dit 3D-kuddar under bågarna. 

(null)
Handgjort kort






CAS, Kärlekskort, clean and simple, handgjorda kort, handmade card, rent och enkelt,

Liknande inlägg

Kommentera

Publiceras ej