(null)
Jordnöt och hallonpralin utan vitt socker

Jag kan inte dölja att jag är en riktig sötgris. Godis är ju så gott och jag kan inte riktigt leva utan det. Så för att ändå minska mitt intag av vitt socker letar jag goda sockerfria egengjorda godisar. 
För nästan ett år sedan hittade jag ett recept på "Jordnötsfuge toppad med hallonchiasylt" och nu var jag redo att testa receptet. 
De var hur enkla som helst att göra och goda. Jag använde mig av chokladpralinsformat i silikon och då blev det 34 stycken små fina praliner. De går sen att förvar i frysen och ta fram när suget är för stot eller när det vankas gäster. 

Egengjort godis utan vitt socker

Jag ändrade lite på ingredienserna så här nedan är receptet på hur jag gjorde dem. 

1 rågad dl Jordnötssmör
4 msk Kokosolja
3 msk Agavesirap
1 nypa Salt

Gör så här:
Smält kokosoljan på låg värme i en värmetålig skål i vattenbad. Blanda sedan i jordnötssmöret, agavesirapen och saltet. Rör tills allt blandats samman.
Sätt ut formarna och häll över jordnötsblandningen i formarna. Sätt sedan in brickan med formarna i frysen tills de stelnat. Häll sen på 
hallonsylten



Jordnöt och hallonpralin utan vitt socker, egengjort godis utan vitt socker, jordnöt och hallonpralin, sockerfritt godis,

Liknande inlägg

Kommentera

Publiceras ej