(null)
Lika fast olika

En skiss, blev två kort, lika fast olika. 

Inspirationsskiss

Jag frångick min strävan att få bort alla inspirationsbilder i mobilen och tog en gammal skiss från mitt skissblock. Jag har länge velat göra ett kort med just denna skiss men inte vetat hur. Men med den kreativitet som nu flödar kom jag på det. 

(null)
Material

Material plockades fram och jag blev extra glad att löven jag haft hur länge som helst blev används. Jag verkligen älskar att använda det äldsta pysslet jag har. 

(null)
Splaschat notpapper

Till första kortet splaschade jag brun stämpelfärg på det mönstrade papper med noter på. Kanten på notpappret sotades med samma stämpeldyna. 

(null)

Det mönstrade pappret fästs direkt mot den bruna kortbasen och etiketten, som även den har sotade kanter, klistras ner med 3D-kuddar. Innan kuddarna sätts dit sätts ett natursnöre i öglan och text stämplas med samma bruna stämpeldyna. Bladet fäste jag med "glue dots" som jag följde bakom klockan som sitter fast med 3D-kuddar. 

(null)
Handgjort kort


(null)
Handmade card

Det andra kortets kortbas ställde jag på högkant tog samma etikett med sotade kanter och stämplad brun text. Jag valde ett annat notpapper med sotade kanterna på. Hela kortet är uppbyggt vertikalt med stående mönsterpapper, stående etikett och stående blad. Även de bruna halvpärlorna är vertikalt nedklistrade. Dessa pärlor döljer "glue dots" som fäster bladet. 

(null)

På detta kort är allt färst direkt på förutom etiketter som sitter fast med 3D-kuddar. Etikettens natursnöres ände sitter fast med en "glue dot". 

(null)
Vertikal design

Lika fast olika!

(null)
Kort med bruna nyanser






bruna nyanser, handgjorda kort, handmade card, lika fast olika,

Liknande inlägg

Kommentera

Publiceras ej