(null)
Handgjort kort

Idéerna flödar med hjälp av mina inspirationsbilder. Jag gör härliga kort på löpande band.  Från att mina lådor med färdiga kort varit helt tomma har jag nu fyllt upp med flera kort och jag hoppas att det kommer bli många fler. Även att jag tycker om att göra personliga kort gör detta sätt att jag kan lägga mer tid på att göra en personlig insida istället. 

(null)

Fjärilar för mig symboliserar lätthet och frihet. Inga tvång och inga måsten utan bars känslan att sväva med vinden. Därför är det extra roligt och inspirerande att dekorera med just fjärilar. 
Detta kort blev ganska rent och enkelt med mest bara ett lager förutom fjärilarna. 
Jag började med att rita den svarta ytterramen. Tips, vill man få det rakt använd linjal. Sen stämplade jag cirklar i ett förutbestämt mönster. Några av dessa cirklar valde jag att stämpla svarta prickar på. 

(null)
Fjärilskort

Fjärilarna fick en grön grund med en mindre fjäril med ett rosablommigt papper ovanpå. Dessa sattes ihop och ner med "glue dots" för att få fram en luftig känsla. Fjärilarna dekorerades med en eller två halvpärlor. 

(null)
Rent och enkelt fjärilskort

Jag valde att inte stämpla någon text på framsidan då tillfället då kortet ska skickas iväg får bestämma om det blir en text i översta högra hörnet eller understa vänstra hörnet eller inget alls. 

(null)
Handmade card

Just nu är nog detta favorit kortet i samlingen av nypysslade kort. 

CAS, Fjärilskort i gröna toner, fjärilskort, handgjorda kort, handmade Cards, rent och enkelt,

Liknande inlägg

Kommentera

Publiceras ej