Grattiskort med ballong

Efter alla julkort, juladresser och julklappar kände jag att det nu var dags att pyssla andra kort. 
Under en helg tog jag mig tid att göra kort efter alla inspirationsbilder jag har sparande på mobilen och tar plats. 
Dessa två, lika fast olika, födelsedagskort får bli först ut av de sex som blev skapade. 

(null)

Jag har så många roliga mönstrade papper som jag inte vet att jag har. Detta bakmönstrade är verkligen inte inom min stil och det gör det ännu roligare att skapa med. När man går utanför sina vanliga ramar måste man tänka till lite mer. 

(null)

Jag valde att täcka hela kortbasens framsida med det mönstrade pappret. En utstansad cirkel fick bli ballong och en öppning klippte jag av samma papper. Ballongen klistrade jag direkt på det mönstrade pappret och lite utanför ovankanten och klippte av det som stack ut. Snörets ena ände knöt jag till en rosett som jag satte fast med en "gule-dots" runt ballongens öppning. För att få fast resten av snöret ringlade jag ut lim som jag la snöret i. Vita utstansade bokstäver, "hurra", klistrade jag mitt på ballongen. 

(null)

Då jag tyckte kortet blev lite väl enkelt på grund av att jag inte använt några 3D-kuddar valde jag att lägga till några gröna "enamel dots" på ballongen och i vänstra nedersta hörnet. 

Ballongkort

Då jag under skapandets gång kom på att jag ville ha ballongen upphöjd gjorde jag ett till. 

(null)

Denna gången valde jag ett blommönstrat papper och ett turkost enfärgat papper jag hade liggande på skrivbordet. Istället för "enamel dots" valde jag utstansade trästjärnor som jag målade gula. 

(null)

För att inte göra det allt för likt skar jag det mönstrade bakgrundspapptet ca 1 cm mindre än den fyrkantiga kortbasen. 

(null)

För att få bokstäverna så raka som möjligt använde jag ett av mina plastblock som linjal. Jag helt enkelt lät ena sidan av blocket ligga längsmed vänstra kanten på kortet för att få en rak linje att klistra bokstäverna efter. 

(null)
Födelsedagskort

Två lika dana kort fast ändå så olika!



Hurra x 2, birthday card, födelsedagskort, grattiskort, handgjorda kort, handmade cards,

Liknande inlägg

Kommentera

Publiceras ej