(null)
Handgjort kort

Ett ganska rent och enkelt kort som har ett lite ovanligare storlek, 15,5 x 7,5 cm. Mitt inspirationsbild var väldigt färgglatt men då jag inte har så många färger på tränoeldynorna valde jag en mer avskalad design med vitt, svart och grönt. 

(null)

Jag fick leta ganska rejält för att hitta de små stämplarna som skulle bli bakgrunden. Stämplar från olika set blev en bra kombination. 

(null)

För att få bakgrundsstämplarna på rätt ställe runt cirkeln placerade jag först ut den och ritade med blyerts runt om. Strecket hade jag sen som guide. Innan jag fäste cirkeln med 3D-kuddar stämplade jag texten. Eftersom texten "Sendig" går utanför var det väldigt viktigt att göra det innan för att få så fin övergång mellan papperna som möjligt. Lite extra tryck på stämpeln blev det i kanterna. 

(null)
CAS-card, Rent och enkelt.

Bakgrunden och cirkeln fästes ner med 3D-kuddar för dimension till det enkla kortet. 
Sist limmade jag "glossy accent" på blommornas mitt. 

(null)
Handmade card


Sending happy thoughts, clean and simpel card, handgjorda kort, handmade Cards, rent och enkelt,

Liknande inlägg

Kommentera

Publiceras ej