(null)
Handgjort kort

Mina 3D-kuddar börjar ta slut så jag känner att jag börjat bli snål med att förhöja på korten. Jag får ta och skriva en lista på pysselsaker jag vill ha och börja kolla runt på webbutiker eller så tar jag och åker till Pysselbutiken i stan. 

(null)

Till detta kort utgick jag ifrån mina två vattenlösliga stämpeldynor, turkost och mörkblå. Sen letade jag band och mönstrat papper som passade till dem. För att inte få någon skevhet i pappret då jag ska måla använde jag akvarellpapper. 

(null)
Akvarelldetaljer på egengjort kort

För att få fram tre nyanser målade jag ett streck med mycket blå färg, ett turkost och ett med lite blå färg i. Sen stämplade jag texten med samma färg som strecket och funderade och testade om jag skulle stämpla det ljusblåa strecket med avstämplad färg. Ja, att jag tar blå stämpelfärg men stämplar av på ett kladdpapper innan jag stämplar på strecket, men det var svårt att få avstämplingen jämn så jag tog och stämplade direkt istället. 

(null)
Thinking of you card

Runt det mönstrade pappret knöt jag vitt band till en rosett och under bandet satte jag fas en remsa med spindeltrådstyg. Det mönstrade pappret klistrade jag ner direkt på den naturfärgade kortbasen. Akvarellpappret med strecken och texten fästes med 3D-kuddar. 

(null)
Egengjort kort

Detta kortet var så roligt att göra så jag bara måste göra ett liknande till. 


Thinking of you x 3, handgjorda kort, handmade cards,

Liknande inlägg

Kommentera

Publiceras ej