(null)
Handgjort kort

Man kan väl inte ha för många grattiskort? Nej, absolut inte! Det gäller att ha kort tillhands för det är inte alltid det finns tid för pyssel när det är dags att skicka ett. Jag har i flera år kännt att jag inte alltid hunnit med att göra kort till alla jag vill skicka till, därför är mitt nya tillvägagångssätt att göra många när tid finns. 

(null)

Då jag inte äger någon ballongstämpel valde jag att göra en egen schablon och sen färgade jag in. Hur enkelt som helst. 

(null)

Tyvärr upptäckte jag när jag var klar att jag även hade färgat in andra delar som inte var meningen. Det var bara att vända på pappret och göra om. 

(null)

Till den turkosa ballongen stansade jag ut rosa bokstäver till texten HURRA. 
Bokstäverna klistrades på en rak linje förutom det sista R:et som klistrades fast lite i luften. 

(null)

I det flygande R:et knöt jag fast ballongen genom att rita två rosetter och ett streck med svart penna. 

(null)

Då detta kort är en platt design på kortet valde jag att höja upp det vita pappret med 3D-kuddar. 

(null)
Födelsedagskortx

För att få bort den allt för enkla utseendet ritade jag dit en streckad linje längst upp och längst ner på det vita upphöjda pappret. Ibland gäller det att inte göra för mycket utan låta det vara enkelt. 

(null)
Ballongkort, CAS


Turkost grattiskort, ballongkort, födelsedagskort, grattiskort, handgjorda kort, handmade card,

Liknande inlägg

Kommentera

Publiceras ej