(null)
Handgjorda kort

Vilken skatt av inspirationsbilder jag visst har i min mobil. Jag kan nästan lova att det kommer bli många handgjorda kort framöver, tror nämligen jag inte avverkat hälften av bilderna än. Så kul och så skönt att rensa mobilen lite. 
Vill ni skapa till samma bild som jag är det bara att säga till så skickar jag inspirationsbild. Alltid roligt att se hur andra tolkar. 
Denna gången gjorde jag själv två tolkningar till samma bild, lika fast olika. 

(null)

I julklapp fick jag kvadratiska kortbaser i ljusblått och natur och dessa får nu ofta bli basen på mina kort kust nu. Till detta kort utgick jag från den ljusblå. Bland alla mina mönstrade papper hittade jag ett rosanönstrat papper med samma ljusblåa prickar som kortbasen, så den fick det bli. 
Ett till mönstrat papper (vitmönstrat) och band letades fram. 

(null)

Det ljusrosa bandet knöt jag runt det vitmönstrade pappret. Rosetten placerade jag i mitten där ett utstansat vitt papper placerades ovanpå med 3D-kuddar. På det vita utstansade pappret stämplade jag med två olika stämplar från två olika set. Alltid roligt att kombinera olika och inte bara använda de som är avsedda att passa ihop.  

(null)

Det rosamönstrade pappret klistrades direkt ner på kortbasen och det vitmönstrade fäste jag med 3D-kuddar. Längst ut på det utstansade pappret och även på kortbasens övre och undre kant målade jag svarta prickar runt om. Som sista dekoration valde jag att sätta dit sex stycken rosa halvpärlor. 

(null)
Sprida glädje

Lika fast olika!

(null)
Födelsedagskort

Då det övre kortet var ursprungsidén växte en variant fram under processen och fel mätningar, detta blev detta kortet. Ett lite enklare kort i blåa toner. Jag utgick igen från den ljusblåa kortbasen. Två passande mönstrade papper letades fram. En mer färgglad och en med mycket av en färg, i detta fallet vitt, så att det utstansade GRATTIS kommer fram. För att kortet inte skulle bli för enkelt och för avskalat dekorerade jag med sex "enamal dots" i glittrig guld. 

(null)

Det färgglade bakgrundspappret klistrade jag ner direkt på kortbasen med lika mycket blått som syns över och under. Det vita pappret med små girlanger på fästes med 3D-kuddar och centrerades. Texten klistrades centrerat direkt på det vitmönstrade pappret. 
Ett tips är att stansa ut flera stycken, i detta fallet GRATTIS, och klistra på varandra för att få lite höjd. 

(null)
Grattiskort









Två födelsedagskort, lika fast olika, födelsedagskort, grattiskort, handgjorda kort, handmade cards, lika fast olika, sprida glädje,

Liknande inlägg

Kommentera

Publiceras ej