(null)

Det verkar som att torsdagar inte var någon bra dag att publicera Julkortsserien på. Två av fem gången blev på en torsdag. Men bättre sent än aldrig. 
Här kommer femte och sista delen av min 5x5 Julkortsserie 2017. Tänk vad tiden går fort. Om precis en vecka är det sista dagen att skicka julkort med julfrimärke. Jag hoppas att jag snart kommer få iväg mina kort. 

(null)

Detta korts bas är inte gjort av dubbelt papper utan enkelt. På basen stämplade jag en textstämpel med brun stämpelfärg. Kanterna sotade jag in med en ljusare brun stämpelfärg. 

(null)

Kortet är inte ett vykort utan ett annorlunda dubbelt kort. Själva vikningen klistrar jag på vykortsbasen. 
Detta vita papperet är 3 cm mindre på bredden och 1,5 cm kortare än basen. Nedre kanten stansar jag en vågig kant med hjälp av en die som stansar ut fyrkant med vågig kant. Vill man bara stansa en kant ser man till att bara mangla den sidan och inte köra igenom hela die:en i mangeln. 

(null)

Texten God jul stämplades med samma bruna stämpelfärg som textstämpeln på basen på det vita pappret. Alla sidorna sotades med samma färg som basen. 

(null)

Över och under God jul-texten klistrades mönstrat papper som även de sotades med brunt. 

(null)

Sist klistrades sex brunblänkande halvpärlor ner. Tre under textern till höger och tre över till vänster. Ett naturfärgat snöre knöts till roset längst upp på det vita papprets lock. 
Det blev tre med naturfärgad bas och två på vit bas. De blev lika fast olika och det är det som är roligt. 

(null)


Handmade Cards, Julkortsserie 2017, handgjorda kort, julkort,

Liknande inlägg

Kommentera

Publiceras ej