Våra ena grannar har under en tid ställt ut en låda med päron för alla att ta av och då min man och son ÄLSKAR päron har jag plockat med mig en hel del hem. Som tack för att de delat med sig av sitt överflöd har jag gjort ett tack-kort. 
Detta är en variant av ett kort jag gjort innan. Jag har gjort två liknande kort som jag blivit så nöjda med som du kan se här
 
 
Det utstansade ordet "tack" är upphöjt med 3D-kuddar. Min idé från början var att välja ett turkost mönstrat papper under det utstansade pappret, som passade bra med stämpeldynan "Peacock feathers", men då jag inte hade något bra gjorde jag ett eget enfärgat papper i samma färg.  Det är hur enkelt som helst att göra matchande enfärgade papper. Antingen så pressar man bara själva stämpeldynan mot pappret eller så använder man en svampapplikator. Jag valde applikator då jag upplever att "Distress inks" ofta blir lite väl mörka när man pressar med stämpeldynan. Ett tips, färga inte in hela pappret utan bara de ytor som kommer synas. 
 
 
Tre blommor i samma färg med svart kontur och stjälk fick pryda framsidan. Det infärgade turkosa pappret limmade jag direkt på kortbasen. Ett rent och enkelt kort i min mening. 
 
#sharehandmadekindness, Tack-kort, handgjorda kort, handmade cards,

Liknande inlägg

Kommentera

Publiceras ej