(null)
Egenodlade tomater.

Nu är tomaternas tid här och mina 8 tomatplantor levererar massvis med goda tomater, stora, små och mittemellan. Jag kan inte bestämma vilken sort som är godast, utan den godaste tomaten är nog den solvarma som skivas och äts på ett knäckebröd med smör och ost. 

     
Egenodlat salladshuvud.

Det blev inte så mycket sallad i odlingslådan, men de som kom blev riktigt stora och fina. Under sommaren har det ändå bjudits på många sallader med mina egenodlade grönsaker. 
 
             
Egenodlade rädisor.

         
Blandsallad med sallad, tomat, sockerärter och fetaost.

         
Nyplockade tomater.

Att äta egenodlade tomater varje dag är en ynnerst, men hur kan man variera dem? Känner att jag är i lite desperat behov av nytänk på hur jag kan använda alla mina tomater. Om ni har något gott recept att dela med er får ni jättegärna lämna en kommentar. 

Charlottes tomatsallad.

En ny favorit hos mig är denna tomatsallad som min kompis Charlotte bjudit mig på. 

Detta behöver du:
Cocktailtomater
Olivolja
Vitlök
Färsk basilika 
Salt
Peppar

Blanda allt. Mängderna får man smaka av. 


Nu gäller det att ta till vara på allt det fina jag odlat. 

Charlottes tomatsallad, Fina röda tomater, recept, tomatsallad, tomatsallad med vitlök och basilika,

Liknande inlägg

Kommentera

Publiceras ej