(null)

Än så länge har inte nerplockningen av min pysselvrå börjat vilket betyder att det är fritt fram för att skapa. Denna veckan har jag tagit mig lite egentid för att göra kort. 

(null)

Ett "rent och enkelt" kort som bara består av ett mönstrat papper som sitter direkt mot kortbasen och ett mindre vitt papper som sitter fast med 3D-kuddar mot det mönstrade pappret. På det vita pappret har jag stämplat ett meddelande och sen på fri han ritat ett pappersflygplan som ett stämplat hjärta är i. För att få hjärtat att se ut att vara nerstucket i pappersflygplanet maskerade jag pappret där hjärtat skulle stoppas in. Detta gjorde att hjärtat inte blev helt stämplat på det vita pappret. 

(null)

Jag jobbar på att även göra insidan dekorerad på mina handgjorda kort, så detta kort fick utstansade hjärtan längs hela vänsterkanten av samma mönstrade papper som på framsidan. 

(null)

Då jag tyckte första kortet blev så bra gjorde jag ett till. Båda korten har redan bestämda mottagare så det blev inget kort att lägga i min låda med kort till framtida mottagare. 

Handmade Cards, clean and simple, handgjorda kort, rent och enkelt,

Liknande inlägg

Kommentera

Publiceras ej