Lekande kusiner

Jag är så glad fast lite stressad för tidigt i morgon morgon packar jag och sonen ihop oss och tar tåget till min storasyster i Dalarna. Vi försöker resa lätt med bara bärryggsäck, liten rullväska (kabinväska) och en skötväska. Det är mycket att tänka på som vi verkligen inte ska glömma. Det är tur att jag och systern är ungefär lika stora så jag tar bara med mig underkläder och reskläder, resten lånar jag av syster. Så packningen består mest av blöjor och sonens kläder.

(null)

Jag tar ut sparad semester nu sista tiden på gamla jobbet och för att det ska kännas som semester tar jag och sonen tillfället i akt och besöker nära och kära som bor långt bort. Visserligen såg vi syrran och hennes familj på min mammas 60 års kalas förra helgen, men det är inte samma sak. Det blir en helt annat sätt att umgås när man är hemma hos någon, mer kvalité. Sonen är verkligen förväntansfull på tågresan och att få träffa kusinerna. 

(null)

Tågresan till Dalarna tar nästan 8 timmar så jag hoppas vi har mat så det räcker och det viktigaste av allt underhållning till sonen. Jag har packat pixiböcker, måla bok, pennor, två små bilar och så klart har jag laddat ner två barnappar. Till mig har jag bara packat ner en bok. 

(null)

Under vistelsen hoppas jag på lite skidåkning, sparkåkning och egentid med min älskade storasyster (troligtvis i min systers symaskinernas sällskap). 

Ååå det ska bli så roligt, längtar!

snart åker vi,

Liknande inlägg

Kommentera

Publiceras ej