(null)

Denna sommaren har verkligen inte bidragit till innesittande pysseldagar. Lite frustrerande för en pysslare som mig, men också helt underbart att få vara ute och njuta av den svenska sommaren. Några regniga dagar har vi ändå fått och då har jag tagit tillfället i akt och pysslat. 
Detta kort har jag gjort till min nu mera 40-åriga väninna som alltid skiner och är glad (ja även när hon är lite nere).

(null)

Det blev ett rent och enkelt kort med blåa toner. Jag började med att stämpla cirklarna med olika blåa nyanser. Jag använde stämpeldyna, akvarellpennor och vanliga vattenfärger för att få många nyanser. Stämplade även insidan, men glömde fota det.  
Kortbasen är i akvarellpapper eftersom jag stämplade med vatten färger, ger bättre resultat tycker jag. 
En cirkel stansades ut och ringarna och texten embossade jag med metallicpulver. Det ger lite skimmer och texten blir även lite förhöjd från pappret. Ett litet rött klisterhjärta fick pryda texten. 
Ett tips när man embossar på akvarellpapper är att inte värma för länge för då kan pulvret smälta in i pappret och inte bli förhöjd. 

(null)

För att få fast cirkeln använde det blåa garnet jag bundit runt kortets framsida och knöt en rosett i hålet jag gjort i cirkelpappret. Jag fäste den även med 3D-kuddar. 

Grattis Martina och njut av tillvaron!





Grattiskort, Handmade card, födelsedagskort, handgjorda kort,

Liknande inlägg

Kommentera

Publiceras ej