Huvudsallad

Efter en hel dag med skurar och en mulen morgon kom solen tillbaka. Växtligheten njuter av fukten och värmen. 

Mina odlingslådor

Jag njuter av att kolla till mina odlingslådor. Dels är de fina i säg, men framför allt är det roligt att se hur det växer i dem. Mer sallad är sådd så att skörden av egen sallad blir längre. Jag hoppas på en varm höst vilket innebär att jag kommer fortsätta att så sallad med jämna mellanrum framöver. 

Mangolden kommer igen efter rådjurskapningen.

Jag tog beslutet för några dagar sen att så nya Mangoldfrön mellen de befintliga två raderna för att med säkerhet få lite Mangold i år. Odlingdväv lades på och vipps så grodde fröna och den avkapade Mangolden har tagit sig igen. Jag är så glad, vill ju inte vara utan mangold till nästa säsong. Tack och lov för odlingsväv. Nästa år MÅSTE jag komma ihåg att lägga dit den direkt. 

Busksolros

Insekterna verkar trivas i vår trädgård i år. Har aldrig sett så mycket humlor, bin och getingar som i år. Kanske beror de på vårt bi-hotell, bi-vattnare eller/och på vår oklippta gräsmatta (p.g.a. torkan) där flera blommor spirar.

Blåklockehav mitt på gräsmattan

 Trots nästan helt gul gräsmatta tycker jag den är fin med Blåklockor, Prästkragar, gula Fibblor, Rölleka, m.m.

Vilken underbar sommar vi har!

Efter regn kommer solsken, förlänga salladsskörden, min trädgård,

Liknande inlägg

Kommentera

Publiceras ej