Kvällens skörd

Nu gäller det att se över odlingarna varje dag. Dels på grund av värmen och torkan, men också för nu växer det och det gäller att skörda hela tiden. Nu äntligen är det man längtat efter sen februari färdigt att skörda i trädgården. Nu är det inga köpta blandsallader till maten utan innehåller bara grönsaker jag odlat själv. Härlig känsla!
Ikväll blev skörden några få hallon (verkar som hallonsäsongen är över), lite babyspenat (som jag tänkt ha i morgondagens sallad), de första sockerärtorna (sen skörd på grund av att rådjuret åt av de första blommorna), två sorters tomater (de stora Dansk export och körsbärstomaterna Buskromat Koralik) och några stjälkar blommor (Rosenskära och Lejongap).
En fin liten samling blev det i min fina skördkorg. 

Huvudsallad

Jag är inte stolt nog över mina få salladshuvuden, så fina. 

(null)

Tyvärr hade fåglarna hunnit före under dagen på den största tomaten som jag hade längtat efter att gå plocka. Trist men sånt blir det när man har tomatplantorna i det fria. Jag har ju många tomater kvar att hoppas på. 

Kvällens skörd,

Liknande inlägg

Kommentera

Publiceras ej