(null)
Vit Pelargon som sommarpresent

Eftersom jag inte inte fick göra någon sommarpresent till Folkes dagmamma i år, eftersom det är jag, tog jag och gjorde till mina 5 kollegor istället. 
Allt började egentligen med att jag märkte att jag hade alldeles för många vita Pelargoner och kom på att jag ville ge bort mina egna sticklingsplantor som sommarpresent till mina kollegor. 
Jag satte blommorna på näringsdiet och utomhussol för att få dem riktigt fina. Tyvärr hann inte alla blomma, men flera blomklasar var på väg på alla. 

(null)
7 x 7 cm kort

Sen pysslade jag unika små kort med texten "Tack för att just du är min kollega" skrivet inuti.  

(null)
Summer this way

7 x 7 cm blev storleken på korten med vikt vänsterkant och jag gjorde olika till var och en. Jag försökte hålla dem rena och enkla och lyckades i varje fall hålla det på några av dem. 
När man gör små kort kan man inte sväva ut allt för mycket i sitt skapande då det lätt kan se rörigt ut. Utan utmaningen är att hålla nere på elementen och skapa med lite. 

(null)
You're so cool

Detta kortet blev jag nog mest nöjd med. Att skapa unika mönster själv med de stämplar jag har och sen färglägga är en fröjd för själen. Jag tycker det är svårt att känna mig riktigt nöjd, men detta kortet blev bra nu när jag tittar tillbaka på det. 

(null)

Jag började med att stämpla texten på framsidan, som jag sen maskerade med en "post-it"-lapp medan jag stämplade glassarna. Till färgläggningen använde jag en pensel med vattenbehållare på och akvarellpennor. Jag brukar fånga upp färgen med penslen direkt från akvarellpennan och sen målar jag. Då jag inte är någon direkt färgkonstnär gör jag bara en enkel färgläggning utan att försöka få fram skuggor m.m. Tycker det blir bra resultat ändå. 

(null)
Hello sunshine

Då korten skulle ges som sommarpresent valde jag att försöka göra så somriga framsidor som möjligt. Med somrig text och somriga färger. 

(null)
Present till dagmamma

Jag har visserligen en vit Pelargon kvar till min kollega som gick på semester innan blommorna växt till sig och jag hunnit pyssla kortet. Hon kommer istället få en välkommen tillbaka-present. 
Blomman med glasskortet glömde jag tyvärr ta kort på, men glädjer mig åt att jag inte glömde fota kortet. 


Nu börjar min semester (och föräldraledig), 6 veckor ledigt, känns overkligt och helt fantastiskt! 

Kompletering 180827:

Nu ska alla kollegor äntligen träffas igen och så här blev "välkommen tillbaka" blomman till min sista kollega. 

Litet grodkort.
Då jag nyligen köpt urgulliga trägrodor använde jag dem och valde ett grönt tema. Framsidan är klippt kortare i vinklar så att den gröna insidan syns på framsidan. 

Kort med en groda


Sommarblomma till mina kära kollegor, dagbarnvårdare, pedagogpresent, present till dagmamma, present till förskolepersonal, sommarpresent,

Liknande inlägg

Kommentera

Publiceras ej