Iris och Akleja
Det blommar för fullt i min trädgård och jag går omkring och fotar och njuter. 
Kan man ha för mycket foton på blommor? Jag det kan lätt bli lite inflation, men de är ju så fina!

Iris och Digitalis
Dessa blommor blommar (och nästan blommar) hos mig just nu. 

Digitalis

Jättevallmo

Vallmoknopp

Pionknopp
Pionen är nog min favoritblommor i trädgården. De har riktigt maffiga blommor som är helt underbar att ta in i bukett. Förra året gjorde jag denna enkla bukett. 

(null)

Dessa små blommor vet jag inte vad de heter, de återkommer alltid år efter år och är otroligt fina i sin enkelhet. 

Gräslök

Nyponrosor
Just nu är det en fröjd att gå runt i trädgården och titta och lukta. Till och med ogräset och de oklippta kanterna försvinner in i det fina. Nyponrosorna luktar fantastiskt gott. Jag plockar in Nyponrosor och har i en skål där de får flyta omkring och sprida doft även inne. 

Nyponrosor

Prästkrage
Just nu är vår entré under ombyggnad så vissa delar av vår gräsmatta är i år vildvuxen. Ett himmelrike för våra små insekter och ett himmelrike för vilda blommor som till exempel dessa prästkragar. Den vildvuxna gräsmattan bjuder på olika blommor hela tiden, så fin i sin vildvuxenhet. 

Buskrosor
Ååå vad jag älskar sommaren i all sin blomsterprakt. 


Akleja, Det blommar!, Digitalis, Gräslök, Iris, Nyponros, Pion, Vallmo, prästkrage,

Liknande inlägg

Kommentera

Publiceras ej