Rädisor
I helgen skördade jag för första gången för denna säsongen. Den känslan jag får av att äta det jag själv odlat är helt underbar. Att äta mat där transporterna är minimala och odlingssättet är naturvänligt är verkligen glädje för själen.  Det blev tre rädisor av olika sorter som vi hade i salladen. 

Sallad med rädisor
Det blev en riktigt somrig sallad med en dressing från barndomens sommar. Min mamma gjorde ofta en citron dressing till plocksalladen på somrarna som jag älskade, så jag gjorde en egen med hjälp av smakminnet. Denna dressing är väldigt enkel att göra och ger en fräsch smak på salladen. 
Blanda bara två ingredienser, citronjuice och honung. Smaka av så att den sura och söt smaken är balanserad. Ringla till sist över dressingen över salladsbladen. 


Första skörden, citrondressing, recept, somrig dressing,

Liknande inlägg

1 kommentarer

emma

12 Jun 2018 10:50

kul att laga mat med sådant man har odlat själv :)

Svar: Ja, känslan är magisk😍
Sara Johansson

Kommentera

Publiceras ej