(null)

Oj oj oj vad jag har saknat svägerskan Ellen och min kortutmaning. Jag har visserligen gjort kort till henne när hon klarat en tenta där hon gett mig bilder, skisser eller teman som jag ska skapa efter. Men att skapa båda två efter samma skiss och sen skicka det till den andra är roligare.

(null)

Till den sista maj fick vi på oss att skapa efter denna skiss och uppmaning som Ellen valt. 
Maj har varit så otroligt fin så det fanns ingen tid att sitta inne och pyssla när solen gassade, men till sist kom ändå regnet och innedag med pyssel. 

(null)

Jag valde att ta till fasta på den gröna färgen på skissen och vred på den. 
Den obligatoriska blomman satte jag på en silvrig remsa som jag klippte av snett enligt skissen. De två pappersblommorna sitter fast med en brun dekor-brad.

(null)

Istället för att ta ett lager till som skulle dölja mönstret på bakgrundspappret ritade jag istället ytterlinjer på en rektangel med hjälp av ett annat papper med rätta mått. 

(null)

Bakgrundspappret satte jag fast med 3D-kuddar. Även den silvriga remsan är dit satt med 3D-kuddar för lite mer dimension. 
Det halvgenomskinliga pappret är svårt att sätta fast utan att man ser klistret, men under den silvriga remsan är det fritt fram och sen valde jag att dölja tre klister droppar med tre silvriga halvstenar. 

(null)

Sista piffat blev sex silvriga halvstenar grupperade om tre i hörnen. 

Ellens kort

Ellens kort kom till min brevlåda innan jag hunnit börja på mitt. På kuvertets baksida stod "psst...gör klart ditt innan du öppnar". Det fick mig att ta nästa chans att pyssla mitt kort. 
Jag älskar att hon vänt upp och ner på skissen och flyttat vimpelremsan till mitten. De infärgade kanterna ger dimension. Riktigt snyggt tycker jag (och hon som sa att hon var ringrostig).

Nästa gång är det jag som bestämmer skiss och kortet ska vara klart senast den 15 augusti. Undra vad jag ska välja för någon...


Handmade cards, Kortutmaning, maj 2018, handgjorda kort,

Liknande inlägg

Kommentera

Publiceras ej