Vitlök och Sellerikål
Nu äntligen har jag fått allt i jorden och jag känner att en sten har lyft från mig. Nu kan jag helhjärtat fokusera på våra andra projekt utan att känna stress inför odlingarna. Första juni är lite sent kanske, men om denna värme fortsätter kommer det nog ikapp. Nu ska jag vattna och rensa så att det kommer gror och spira. 

Potatislådan och blomsterlådan
Då mördarsniglarna i år lyser med sin frånvaro vågar jag mig på täckodling. Med denna värmen som råder vill jag lägga ett lager gräs över jorden för att behålla fukten längre i jorden. Nu när jag har behövt börja vattna med kranvattnet och inga regnmoln i sikte känner jag att jag måste ta till alla knep som finns. Det finns ju inte hur mycket vatten som helst!
Hela potatislådan och blomsterlådan har nu blivit täckt med nyklippt gräs. 


Så här ser årets odlingslådor ut. Jag fick egentligen tre nya stora odlingslådor men då det tig tid att få dessa två på plats valde jag att använda några av de gamla lådorna denna säsongen och sätta dit den tredje lådan i höst eller nästa vår. 



nu är allt i jorden,

Liknande inlägg

Kommentera

Publiceras ej