Egensydda vimplar

Jag är så glad att jag äntligen har tagit mig tid att sy klart de vimplarna som jag började att sy hemma hos min syster i början av februari. Av min systers spillbitar blev det 35 färgglada vimplar på ett 6 m långt band. 
Att utsmycka ett lekrum med färgglada vimplar är ett enkelt sätt att göra rummet gladare. Vi målade vårt barnrum vitt innan födseln som grundfärg att bygga ifrån sen när vi visste hur vår son vill ha det. Vitt är enkelt att jobba med för alla färger man tar in i rummet lyser upp och blir blickfång. 

(null)

Har man tillgång till tyg är det egentligen hur enkelt som helst att själv göra, annars är det bara att köpa stuvbitar för billig penning. Det man mer behöver är tid, tålamod och en symaskin som syr raksöm. 

(null)

Jag började med att klippa ut en mall och sen skar jag ut en fram och en baksida av varje tyg. Vissa blev det fyra bitar ifrån. 

(null)

Sen var det bara att sy ihop dem räta mot räta, raksöm på två sidor. 

(null)

Sen vrängde jag och pressade dem. 

(null)

Jag har använt mig av en vit snedslå spm jag sytt fast alla vimplarna på. 

(null)

Barnens reaktion var "wow, va fina" då blir man bara SÅ nöjd. Tack barnen!




Färgglada vimplar till lekrum, egensydda vimplar, vimplar,

Liknande inlägg

Kommentera

Publiceras ej