(null)

Det har blivit tillökning i vår vänskapskrets, en liten pojk är född. 
Därför har jag gjort och skickat ett "välkommen till världen-kort" med lyckönskningar till två nyblivna föräldrar. 

(null)

Då min pysselvrå är ihopplockad var materialet lite begränsat. Jag utgick från ett redan reliefat kort som jag byggde på. 
Jag ritade tre ugglor som fick symbolisera den nya familjen. Jag valde texten välkommen för den passera så bra. Den längtan de haft att få se vem det var som låg där i magen. 

(null)

Jag använde mig av oranga klisterbokstäver som jag satte på ett vitt papper. Jag började med att klistra dit en liten mönstrad wellpappsbit längst ner. Med lite överlapp klistrade jag ner textpappret med 3D-kuddar. Ugglorna klistrade jag ner med dubbla 3D-kuddar med fötterna överlappandes på det vita pappre. 

Med begränsat med material och verktyg kan man åstadkomma fina kort. Så man får inte stirra sig blind på att man inte har ditten och datten utan har man fantasi kan man göra fina kort ändå. 

Handmade Cards, bediskort, bäbiskort, handgjorda kort, välkommen till världen,

Liknande inlägg

Kommentera

Publiceras ej