Blomsterlådan

Vilken underbar kväll det blev efter en riktigt varm dag. Helt underbart att sent på kvällen fortfarande kunna gå med kortbyxor och linne. Solsken, värme och vindstilla. 
Egentligen tycker jag bättre om att vattna på morgonen för att inte mördarsniglarna ska få några mysigt fuktiga tillhåll bland mina odlingar på natten, men nu har jag knappt sett till några sniglar så jag vågar vattna på kvällen. Kvällsvattning tycker jag är enklare att göra då jag helst inte går upp tidigare än jag måste på morgonen. 

(null)

 Det är så roligt att sonen vill vara med och vattna, alltid roligt med sällskap. 

(null)
Vattnar tomater

Allt vårt regnvatten är slut eller rättare sagt det har varit slut ett tag. Nu fyller jag en regntunna med kranvatten så att det får stå ett tag innan jag vattnar med det. 

Även vårt lilla päronträd får vatten.

Det är hemskt att säga det men jag längtar lite till en riktigt regnig dag så att jorden blir rejält genomblöt och mina regntunnor fylls upp, men sen får det så klart bli soligt och varmt igen. 

Aklejorna i rabatten blommar för fullt.


Kvällsvattning,

Liknande inlägg

1 kommentarer

emma

31 May 2018 11:41

kul med sällskap när det ska vattnas

Svar: Verkligen mysigt.
Sara Johansson

Kommentera

Publiceras ej