(null)

Mina trogna tulpaner blommar alltid sent då de inte är placerade på de mest optimala platserna. Jag har nu kommit på var jag ska sätta om alla lökarna och hoppas nu innerligt att jag valt rätt. 
Här ser ni röda tulpaner som jag plockat på vår "tipp". Ett bortprioriterat ställe på trädgården där vi slänger trädgårdsavfall tills att det körs till sortergården. Jag förstår inte hur de orkar komma år efter år, men tacksam är jag. I år var de så många att jag tog in en liten bukett. Då de står bland högt gräs, nässlor och kirskål har stjälkarna blivit riktigt långa och fina och passar perfekt mot den kala vita väggen. 

Äppelblommor

Tyvärr vissnat nu mina sista vårblommor och snart har äppelblommorna också fallit ner, så jag längtar så till de första sommarblommorna i rabatten börjar blomma. 

Äppelblommor

röda tulpaner, tulpaner i vas,

Liknande inlägg

1 kommentarer

Angelica Wåhlin

19 May 2018 16:05

Fullkomligt älskar tulpaner!

Svar: Ja, de sprider sån glädje efter allt mörker som varit.
Sara Johansson

Kommentera

Publiceras ej