(null)
Basilika

Min odlingssäsong är verkligen igång. Det känns helt fantastisk, men också lite tomt eftersom jag bestämt mig för att inte förkultivera lika mycket som jag brukar. Jag brukar alltid få förmycket och det är bara jobbigt att försöka bli av med plantor. 

(null)
Förkultiverad tomat och basilika

Därför har jag bara förkultiverat några få tomatplantor och basilika att sätta ut till sommaren, än så länge. De förkultiverade fröna har kommit upp fint trots att jag var lite nervös över om de skulle gro då jag inte har något miniväxthus, men jag har haft turen att det har varit många soliga dagar och det har varit riktigt varmt och skönt för fröna innanför fönstret.

(null)
Fönsterodling

Min fönsterodling med tomatplantor av tjuvskott från förra året, persilja, basilika och koriander verkar alla trivas bra, men behöver ses till med vatten när solen varit framme. 

(null)
Odlingslådorna i april

Det har blivit dags att ta tag i projektet att ta bort de gamla odlingslådorna och förbereda för den tredje stora jag fick förra året av min man i födelsedagspresent. Jorden flyttar jag till de två befintliga lådorna som behövde lite mer jord. 

(null)

För att slippa lite ogräs framöver rensade jag jorden i lådan innan jag hällde över med jorden från den lilla lådan. Idag blev det tre skottkärror med jord till denna låda. 

(null)

Oj oj oj så fint det blev! Det blev så där "redo för sådd" fint och det var nästan jag började göra rader för att så fröna i, men än så länge är det alldeles för kallt så jag får hålla mig ett tag till. 

Detta blev startskottet på att fixa till jorden som jag sen sår mina växter i. Jag hoppas på att få gössel från broderns gård i födelsedagspresent (något jag fått de senaste åren). 


2019 års odlingssäsong är igång på riktigt, fönsterodling, förkultivering, min trädgård, odlingslådor,

Liknande inlägg

Kommentera

Publiceras ej