(null)
Påskpresent

Det har blivit en del påskpysslande med barnen, men jag vill ju gärna vuxenpyssla också!
När jag tänker på påsk tänker jag först på ägg och färgglatt, finns det något påskigare än ägg? Därför tänkte jag att jag kunde överraska mina kollegor med en fin påskpresent med ägg från mina föräldrar, men just nu är de mittemellan gamla hönor och nya hönor så jag fick köpa istället. 
En utsmyckad äggkartong kan ju bli hur påskig man vill och det är enkelt att ge den vidare om man vill. Jag valde att använda 6-packskartonger med tre ekologiska ägg och en liten tulpan i.  

(null)
Återbrukad äggkartong

För att utsmycka kartongen klistrade jag dit påskiga/färgglada mönstrade papper på locket. En pappersblomma och en målan påskhare av trä fick pryda locket. 

(null)
Påskig present

Inuti på lockets insida stämplade jag "till dig" på ett färgglatt papper och en liten färgglad fjäril fick flyga och sätta sig i högra nedersta hörnet. Allt för att dölja texten. 
De tre ekologiska äggen sitter på ett tulpanblad och en liten mörklila tulpan smyckar de främre äggfacken på lite träspån. 

(null)
Pyntad äggkartong

En liten fin påskpresent som passar att ge till de flesta. Sen tycker jag om att den enkelt går att återanvända, de vidare till någon annan lyckligt lottad. Återbruk är verkligen min passion. 

GLAD PÅSK mina kollegor!



påskig present, påskpresent, påskpyssel, äggkartong, återbruk,

Liknande inlägg

Kommentera

Publiceras ej