Ta hand om dina skor

För ett tag sedan skrev jag om att jag fyndat ett par superfina skinnsandaler i precis rätt storlek till sonen, de var kanske inte superfina i finishen när jag köpte dem, men jag såg portensialen. Sandalerna var stela och väldigt slitna längst fram (se den högra skon), men bara genom att ge dem lite kärlek med ekologiskt skovax blev de som nya igen (se vänstra skon). Att vårda det man har känns som en självklarhet för mig och genom detta kan jag och min familj använda och älska våra skor utan att behöva köpa nya när de ser dassiga ut. Detta är ett sätt att vara med och rädda vår jord, att inte bidra till överkonsumtionen. Alla måste vi dra vårt strå till stacken för att bara leva på ett jordklots resurser per år. Vi kan inte fortsätta med att ha använt upp allt redan 4/4-2019 (enligt Global footprint network).
Vill du veta vad jag använde och hur jag applicerade kan du läsa det här

(null)

Jag vill rikta ett tack till min pappa som putsade mina skor under min uppväxt så att jag kunde gå omkring med klassens mest välvårdade skor och att det nu känns helt naturligt att man tar hand om skorna man har. TACK!






Ta hand om dina skor, eco vax, eco wax, ta hand om det du har, vårda dina skor,

Liknande inlägg

Kommentera

Publiceras ej