(null)

Vi satsade på stort och fortsatte med en kortutmaning under högsommaren och denna gången blev förhållningarna ganska lösa. Kortet skulle ha temat SOMMAR och det var allt. Alltså helt fria tyglar att tolka som man ville. 
Att få fria tyglat kan både vara förfärligt när inspirationen inte infinner sig eller som denna gången helt underbart när jag direkt visste hur jag skulle göra mitt kort. 

 
(null)

Jag visste att jag ville använda chipboard-glassbilen (förklippt kartongfigur som jag haft i evigheter) och någon av mina glassrelaterade stämplar, sen var det bara att få till en design som skulle fungera bra med dessa. Glassbilen fick bli stilbildande, så jag valde mönstrat papper till bakgrunden i samma komplementfärg som fanns på bilen. En cirkel stansade jag ut och jag skar en remsa/"väg" i samma naturfärg som kortbasen som syns runt kanten. Då bilen är väldigt färgstark valde jag lite dovare färger runt om så att bilen står ut. För att förstärka glassbilen stämplade, målade och klippte jag ut en glasstrut som jag satte på taket. Jag funderade på att sätta en text på den naturfärgade remsan men tyckte det såg så kalt ut i det höga vänstra hörnet så jag valde att sätta texten där istället. Under dennstämplade texten smyckade jag med tre halvstenar i ljusrosa. 

(null)

Jag har valt att inte göra kortet för utstickande utan det mönstrade bakgrundspappret är klistrat direkt mot kortbasen. Cirkeln och naturfärgade remsan är upphöjd med ganska låga 3D-kuddar och glassbilen som har lite höjd av sig själv fäste jag direkt mot remsan och cirkeln. Glasstruten satte jag fast med 3D-kuddar. 

(null)

Insidan dekorerade jag med två överblivna mönstrade pappersremsor från kortets framsida. Enklelt, men det är ändå något som länkar ihop framsidan med insidan. 

(null)

Så här blev svegerskan Ellens kort med en helt klockren textstämpel. 

Nästa utmaning håller Ellen i och vi ska skapa utifrån tre bilder och ha en motivering hur vi tänkt. Korten ska vara klara och skickade sista september. Ska bli så spännande, jag har inte en susning om hur jag ska göra än så länge. 


handgjorda kort, handmade card, kortutmaning, kortutmaning sommar 2019,

Liknande inlägg

Kommentera

Publiceras ej