#FridayForFuture

Äntligen har jag varit ledig och frisk på en fredag så att jag har kunnat stå och visa de styrande i min kommun min oro för klimatet utanför vårt rådhuset tillsammans med andra. Greta Thunbergs upprop, Friday For Future lever sen innan jul i vår stad också. 

På morgonen idag klippte jag till en skylt till sonen och skrev texten "för min framtid" och jag flätade mitt hår i två långa flätor som Greta alltid har. Dessa flätor är min tysta protest till att jag står bakom det Greta står för. Till kl 12 hade vi tagit bussen in till stan och var på plats för att vara med och visa tillsammans med de ca 40 andra samlade att vi bryr oss om vår jord. 

Ett av mina nyårslöften/mål i år var, "att försöka vara med och påverka de större besluten som påverkar vår jord".
Detta var ett sätt att förverkliga detta löfte. 

Jag hoppas vi ses nästa fredag utanför rådhuset!


FridayForFuture, Greta Thunberg, Greta Thunberg flätor, demonstrera, för min framtid,

Liknande inlägg

Kommentera

Publiceras ej