(null)
Kort med akvarellteknik

Det är riktigt roligt att skapa med vattenfärger och särskilt när färgerna själva får skapa formen. Visserligen kan man själv styra ganska mycket men till sist är det vattnet som bestämmer. 
För att få bra blandning gäller det att först pensla på vatten på den ytan på akvarellpappret som du vill att färgen ska vara på, sen tog jag färg på en pensel och la i vattenpölen och färgen sprider sig. Jag har använt två färger gul och turkost på detta kortet. Sen är det bara att vänta tills pappret torkat eller så påskyndar man det med att använda sin heat gun. 
 
(null)
Handmade card

Jag valde att sätta akvarellpappret direkt mot kortbasen. Till meddelandet stansade jag ut en fyrkant med vågig kant i vitt papper. Stämplade sedan meddelandet med svart. För att få de två snörbitarna där jag ville ha dem limmade jag först fast dem på baksidan av fyrkanten med meddelandet på, sen satte jag dit 3D-kuddar och fäste det på akvarellpappret där jag målat. Till sist dekorerade jag med riktigt små rundade träplattor i tre olika storlekar. 

(null)
Handgjort kort





Kort till en vän, handgjorda kort, handmade card, kort med akvarellteknik,

Liknande inlägg

Kommentera

Publiceras ej