(null)
Att släppa taget om det gamla och öppna sig för det nya.

När sommaren var slut förra året konstaterade jag att det var verkligen dags att säga adjö till mina älsklingssandaler. 

(null)
Utslitna sandaler

I sulan hade det blivit sprickor så att bitar av sulan till och med trillat bort. 

Älskade sandaler

Innesulan smulades sönder vid varje steg jag tog och fötterna luktade inte rosor efter användning. Men vad jag har älskat dem och jag har haft svårt att släppa dem. Frågan var nu ifall jag skulle hitta några lika sköna som kunde ersätta dem. Jag har faktiskt letat i flera år men inte hittat några som håller kriterierna. Sköna, snygga, hållbara och ska både passa till vardags som till fest. Det senaste åren har även kriterien egologiskt blivit mer viktig och därav gjort det ännu svårare at hitta ett par. Att hitta ekologiska skor som har allt verkade vara näst intill omöjligt att hitta, till i år. 

Nya ekologiska sandaler

På en hemsida såg jag dessa från Pilkingtonde hade allt förutom att jag inte var helt nöjd med färgen, svarta. Jag funderade lite, men sen slog jag till och än så länge känns beslutet att köpa dem helt perfekt.  

Kan dessa vara mina nya älsklingssandaler?






ekologiska sandaler, älska dina saker, älskade sandaler, älsklingssandaler,

Liknande inlägg

Kommentera

Publiceras ej