(null)
Skörda tomater

Mina fönstertomater mognar, några hela tiden. Att se dem växla färg från grön till orange till röd bygger upp förväntningen att snart få sätta tänderna i en solvarm egenodlad tomat, härligt. Vissa blir små och andra som vanliga tomater, några bifftomater känns det som jag aldrig kommer få när de står i en inte allt för stor kruka. 

(null)
Egenodlade tomater

Sex tomater är än så länge skördade och uppätna och fler är på gång. Det känns helt underbart att kunna njuta av egna tomater redan i juni då jag i vanliga fall brukar kunna skörda först i augusti. Vi lever dock inte enbart på våra egenodlade utan det stödköps för tomater bara måste jag ha hemma när det är säsong. 

(null)

Mina tomatplantor jag drivit upp från frön står nu ute på altanen hel dygnet runt och väntar på att bli planterade i stora utekrukor. Nu blommar även de och det kommer utveklas fina små söta tomater för oss att njuta av. 




egenodlade tomater, fönstertomater, odla tomater, tomater, tomaterna mognar,

Liknande inlägg

Kommentera

Publiceras ej