(null)
Blomsterkort

Ett kort till en kollega som gått i pension erbjöd jag mig att göra och detta blev resultatet. Ett blomkort till en älskad kollega som tycker om att ha en fin trädgård. 

(null)
Handmade card

Jag använde mig av en vit kortbas men då vitt kan bli väldigt skarpt   mjukade jag till alla kanter med att sotade all papperna med brun stämpelfärg. 
Det prickiga turkosa pappret som bara är lite större än vad man ser klistrade jag direkt på kortbasen. Pappret med den lila blomman satte jag fast med 3D-kuddar. Innan 3D-kuddarna kom på plats knöt jag fast en vita tråden så att kuddarna fäster även tråden. 
För att få texten centrerat på den vita kortbasens fria yta klistrade jag dit papperna först för att veta hur stor plats det tog. Stämplarna kommer faktiskt från två olika stämpel-set. Det gäller att tänka kreativt och mixa för att få fram något bra. 

Blank insida

I slutet av förra året slängde jag ut "Det är väl insidan som räknas?" Och har i och med detta lagt ner mer tid på insidorna på mina kort. Jag kan ju inte låta en fin framsida ha en odekorerad insida. Vilket platt fall och så tråkigt. 

Dekorerad insida

Denna insida skulle innehålla ett presentkort (ej kortet på bilden) så jag använde båda sidorna av insidan. Övre delen för presentkortet och undre delen för meddelande. Jag har valt att dekorera med samma papper som jag använt på framsidan och på samma sätt, ovanpå varandra. Många gånger kommer spillbitarna väl till pass när man dekorerar insidan och att ta till vara på allt känns helt fantastiskt. Inget spill. 
 
(null)
Handgjort kort







Lila blomma, blomsterkort, dekorera insida, det är insidan som räknas, handgjorda kort, handmade card,

Liknande inlägg

Kommentera

Publiceras ej