Inslaget med bara en kartong

Då jag älskar paket, paketinslagning och att ge paket sprider jag gärna glädje och uppskattning på detta sätt. 
Ett paket till en familj som fått tillökning är det senaste paketet jag slagit in. Till detta paket använde jag inget omslagspapper utan kartongen fick vara en del av paketets fina yttre. 

(null)
Paketinslagning

Jag dekorerade helt enkelt kartongen med mönstrat papper. En stor bit som jag rundade hörnen på fick pryda ovansidan där jag även klistrade fast utstansade vita bokstäver med barnets namn. 
På sidorna klippte jag banderoller av samma mönstrade papper och klistrade fast på alla fyra sidorna. 
För att försegla kartongen snurrade jag ett vitt papperssnöre några varv tunt kartongen och avslutade med en rosett. 

(null)

Det var denna rosa klänning som låg i paketet. Jag är så glad att klänningen passade lilla Freja. Var nämligen rädd hon hade växt så att storleken inte passade. Freja fick ha min egensydda klänning på sin mammas födelsedag. Hur jag sydde klänning kan du läsa om här

(null)
Paket till nyfödd



Inslaget med bara en kartong, Paket till nyfödd, paketinslagning,

Liknande inlägg

Kommentera

Publiceras ej