(null)
Kärlekskort

Kärlek är väl allt?! Att bli älskad och att få älska någon, det kan vara ens partner, barn, familj eller vän, men känslan är fantastisk. 
Detta kort blev en hälsning med rosa kärlek. 

(null)

Man får inte fastna på att man inte har exakt en viss stämpel utan det gäller att utveckla och tänka utanför boxen med det man har och det har jag gjort med detta kort. Ett stort hjärta har jag inte i min stämpelsamling utan jag klippte ut ett hjärta av skräppapper och ritade av det på pappret hjärtat skulle vara på. Sen stämplade jag med en prick utanför linjen och sen suddade jag bort linjen. 

(null)

Jag valde en naturfärgad kortbas, ett rosamönstrat papper som jag klistrade direkt på kortbasen. Ett vitt papper embossade jag prickar på och klistrade på ett naturfärgat papper. Jag stämplade en blomma med en vatten resistent stämpeldyna och klippte ut den på frihand. Sen använde jag vattenfärger för att färga in kronbladen. 

(null)

För att få bort det strikta fyrkantiga känslan satte jag dit ett "öra" på högra sidan med tre rosa blommor som jag satte fast med "glue dots". 

(null)
Love is everything

Bakgrundspappret klistrade jag direkt på kortbasen. Lika så det vita embossade pappret mor den naturfärgade lite större pappret. Dessa två fäste jag sen med 3D-kuddar på det mönstrade pappret. Hjärtat och blomman fick även de 3D-kuddar. 

(null)
Handgjort kort



Rosa kärlek, handgjorda kort, handmade cards, kärlekskort,

Liknande inlägg

Kommentera

Publiceras ej