(null)
Bröllopskort

I slutet av förra året fick jag en beställning på ett bröllopskort. Jag fick inte så mycket information att skapa efter mer än att det ska till ett bröllopspar, Magnus och Sara, som gifter sig i maj. 
Jag har gjort några förslag som de fick välja bland, vissa var bara skisser och några av dem har jag redan visat här i bloggen. Detta kortet var det de valde och själv tycker jag att detta blev det bästa. 

(null)
Handmade card

Jag använde mig av samma teknik som på kortet orange explosion fast denna gången gjorde jag fyra bitar. Det mönstrade bakgrundspappret är fastsatt med 3D-kuddar. 
Två cirklas i två olika storlekar stansades ut, ett i ett vitprickigt turkost papper som harmonierar med bladen på bakgrundspappret och ett vitt. Bokstäverna stansades ut i lila som harmonierar med kronbladen på bakgrundspappret. Den mönstrade cirkeln klistrades direkt på de fyra bakgrundspapprena och den vita cirkeln sattes fast med 3D-kuddar. 
Bokstäverna sitter direkt mot den vita cirkeln och vissa delar med 3D-kuddar för att hålla samma höjd som den vita cirkeln. Ett &-tecken ritade jag på friand med lila-tuschpenna. 
Då detta är ett kärlekskort valde jag att dekorera med tre pärlemohjärtan i högra nedersta hörnet. 

(null)
DIY bröllopskort

Jag satte en bit jutesnöre runt kortbasen där viket är. 
Alla kanter har jag sotat med brun stämpeldyna och detta är gjorde jag innan de satts fast på kortbasen. 

(null)
Dekorerad insida

 
Till insidan valde jag att göra pappersband i olika längder och tjocklekar av de papper jag använt på framsidan. 

(null)
Handgjort kort


Grattis till er, Magnus och Sara!


Ett bröllopskort, bröllopskort, handgjorda kort, handmade cards,

Liknande inlägg

Kommentera

Publiceras ej