Marias nya klänning.

Äntligen har min sons gosedocka Maria fått en ny klänning. Helst ville han att hon skulle få en i samma tyg som den gamla, men hans mormor som gjorde dockan till mig när jag var liten hade inget kvar i sina tyggömmor. Det fick istället bli en klänning i min sons favoritfärg röd med vita prickar. 

(null)

Jag utgick från den gamla klänningen men gjorde den längre för att skydda det ganska slitna hudtyget. 

(null)

(null)
Till dockkläder kanske det är lite "overkill", men jag zickzackade alla kanter.

(null)
Sen var det bara att sy ihop alla delar.

Prova av längder på ärmar och kjol.

(null)
Fålla ärmarna i rätt längd.

(null)
Fålla kanten till bakstyckets knäppning.

(null)
Testa och se hur mycket som ska fållas på andra bakstycket.

(null)
Sy dit tryckknappar.


(null)
Färdig baksida.


(null)

Nu är det bara en ny mössa som saknas. 

Mysig!





dockkläder, ny klänning, sy dockkläder, waldorfdocka,

Liknande inlägg

Kommentera

Publiceras ej