(null)

Äntligen är det säsong för tomater och jag njuter varenda tugga jag tar. Då vi försöker äta efter säsong har det inte köpts några tomater hem till oss sen i oktober. Jag har visserligen ätit tomat hemma hos andra och på restaurang, men det är först nu som jag kan njuta hemma. Så tills att mina egna tomater blir mogna köper vi i affären. 

(null)

Jag har redan tre stora tomatplantor med tomater på i mina köksfönster, Ox bifftomat. Dessa plantor är övervintrade tjyvskott som jag rotade förra sommaren, men som inte hann att blomma och få tomater. Nu står de och lapar sol och vatten och jag väntar och väntar på att de ska bli röda. Jag har så klart även satt mina älskade körsbärstomater som jag sådde förra året och som jag tog frön ifrån och även nya tjyvskott från mina stora Ox bifftomater. 

(null)
Omskolning av tomatplantor

De har kommit upp bra och de har omskolats till större kruka och blivit ännu större. Dags att börja avvänja dem genom att ställa ut dem utomhus under dagen och ta in dem på natten. 

(null)

Tidigare har jag skrivit om hur man tar hand om sina tomatplantor och det kan du läsa om här



Tomater i fönstret, egenodlade tomater, odla tomater, säsong för tomater, tomater,

Liknande inlägg

Kommentera

Publiceras ej