(null)
Skördekorg 2 september

Det är väl okej att vara lite stålt över det man odlat? Jag tror jag skyller på mitt arv av att vilja samla, plocka och skörda för att ha mat för vintern. 
Sördekorgen har fyllts många gånger med fina egenodlade grönsaker och jag har försökt att fånga det fina jorden givit oss med mobilkameran. 

(null)
Skörd 31 augusti

Jag har så svårt att inte ta kort på det fina jag ser så just nu har blivit många bilder på mina odlade grönsaker, men jag hoppas ni står ut. Detta är bara några av alla de korgar jag burit in. Det kan bli fler längre fram, vem vet. 

(null)
Skördekorg 27 augusti

Idag hade jag "Skördevandring" med mina dagbarn, så roligt och så lyckat. Detta var ett sätt att få barnen att se samband mellan odling och mat och den svarar även på frågan "Vad kommer maten ifrån?" Mer om hur jag gjorde och bilder kommer att komma i ett inlägg längre fram. 

(null)
Skördekorg 25 augusti

Det finns fortfarande mycket morötter, lök, rödbetor, sallad, sockerärter, tomater och squash kvar i mina odlingslådor och krukor att äta av. Dessa grönsakerna är något vi kommer att vara självförsörjande på ett bra tag till och vi njuter av varje tugga. 
Visste ni att en liten rödbeta i en grönsakssoppa färgar hela soppan tomatröd? Något jag lärde mig idag. 

(null)
Skördebytta 21 augusti




Mina skördekorgar, i mina odlingslådor, min trädgård, skörd 2019,

Liknande inlägg

Kommentera

Publiceras ej