(null)
Clean and simple, rent och enkelt

Att göra enkla stilrena kort är alltid en utmaning tycker jag. Till detta kort fick jag inspiration av ett mer ornamenterat kort, men genom att använda de material och verktyg som jag har blev det ett ganska rent och enkelt kort med ett enkelt hello

(null)

Kortet består egentligen bara av tre delar. Den embossade/reliefartad kortbasen, tre pappersremsor i tre olika färger och en blomma. 

(null)
Födelsedagskort

Den ena pappersremsan fick texten hello stämplat i svart på sig och remsorna fäste jag sen med 3D-kuddar. Den stora blomman fäste jag bredvid och på remsorna utan att dölja för mycket. En träplutt pryder blommans mitt. 

(null)

Detta var min ursprungliga idé, men kändes inte helt färdig...

(null)
Handgjorda kort

...därav att jag valde att sätta dit två till träpluttar i två olika storlekar. 


birthday card, ett enkelt hello, födelsedagskort, grattiskort, handgjorda kort, handmade card,

Liknande inlägg

Kommentera

Publiceras ej